آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل از آژانس مسافرتی

باغ شیطان (Devil's Garden)

باغ شیطان نام منطقه ای توریستی در  پارک ملی آرچها است که در نزدیکی شهر موآب در ایالت یوتا کشور آمریکا می باشد و یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود.، که این منطقه تشکیل شده از مجموعه ای از باله های سنگی و آرک هایی است که در طول زمان دچار فرسایش شده اند، مردم محلي معتقد بر این میباشند كه روح جنگل در این مکان زندگی می کند، منطقه ایی با ساختمان هایی شبیه درخت به همین خاطر می گویند باغ شیطان، در مسیر صخره ها که قدم برمی دارید متوجه خواهید شد این صخره ها به صورت منظم در کنار هم قرار گرفته اند، اما به این دلیل کلمه شیطانی را به کار میبرند که محل رشد و تکثیر گونه ای از مورچه ها می باشد، این مورچه ها با تزریق اسید فرمیک به پایه گیاهان، سمی وارد برگ ها می کنند که این سم باعث مرگ گیاهخوارها میشود و مورچه ها از این گیاهخوارها تغذیه میکنند.

ساقه این گیاهان محل زندگی 3 میلیون مورچه کارگر و 15 هزار ملکه می باشد، اگر قصد سفر به این منطقه دیدنی را داشتید به خاطر بسپارید که نزدیک گیاهان این منطقه نشوید.
معروف ترین صخره در این منطقه شگفت انگیز، دیوار آرک نام داشت که منظره ای زیبا واقع در افق این منطقه بود، اما در سال 2008 این صخره به دلیل فرسودگی ریزش کرد.
 

تصویر فوق مربوط به دیوار آرک می باشد که در سال 2008 فرو ریخت.

جهت رزرو هتل و یا رزرو تور می توانید از طریق ارتباط با ما، با همکاران ما در تماس باشید و رزرواسیون خود را به آنها بسپارید و یاتورهای مسافرتی خود را به صورت آنلاین رزرو نمایید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 18 مهر 1397ساعت 2:24  توسط rasoul soofi 

کلیسای ناجی خون سن پترزبورگ (Savior on the blood Church)

در سال 1703 به فرمان پتر کبیر شهر سن پترزبروگ با نظارت وی ساخته شد، و از آن زمان تا سال 1918 پایتخت کشور روسیه بود. سن پترزبورگ شهر پر آوازه  و زیبا که  به مرکز فرهنگی روسیه نیز شهرت دارد شاهد صحنه هایی از وقوع انقلاب تا دفاع سرسختانه در برابر آلمانی ها در جنگ جهانی دوم بوده است، این شهر مقصد میلیون ها نفر از گردشگران و تورسیت هایی می باشد که به تور روسیه سفر می کنند به جرأت می توان گفت سن پترزبورگ نه تنها زیباترین شهر روسیه است بلکه زیبا ترین در جهان می باشد. قطعاً سفر به چنین شهری مستلزم اقامت طولانی تری نسبت به دیگر شهرها است، چرا که از کلیسا ها و کاخ های تابستانی و زمستانی گرفته تا دومین موزه بزرگ دنیا یعنی موزه آرمیتاژ در این شهر می باشند، که مستلزم وقت گذاشتن زمان بازدید برای تک تک این مکان هاست، اما بی شک جذابترین جاذبه گردشگری این شهر کلیسای ناجی در خون یا قیام مسیح است که ساخت این بنا به دستور الکساندر سوم در سال 1883 در محل ترور پدرش (تزار الکساندر دوم ) به عنوان یادبود انجام شد.


این کلیسا با 7.500 مترمربع موزاییک، بعد از کلیسای سنت لوئیس بیشترین تعداد متراژ موزاییک در دنیا را دارا می باشد، این کلیسا به طراحی های پیچیده و نگارهایی که از کتاب مقدس پوشیده شده به دست بزرگترین معماران کشور روسی ساخته شد .
این کلیسای زیبا در جریان انقلاب روسیه در سال 1917 مورد چپاول قرار گرفت که در این جریان نمای داخلی کلیسا مورد آسیب واقع شد و دیگر اتفاقات گوناگونی که در گذر زمان مردم شهر سن پترزبروگ شاهد آن وقایع تلخ بودند.
در نهایت این کلیسا با مدیریت کلیسای جامع سنت ایزاک در سال 1970 مرمت و بازسازی شد و بعد از مدت 27 سال این جاذبه گردشگری بی نظیر را به عنوان موزه موزاییک‌های زیبا باز گشودند

این کلیسا به جز روزهای چهارشنبه، از ساعت 10:30 الی 18:00 برای بازدید عموم باز است.
جهت رزرو تور و نیز رزرو هتل در سراسر دنیا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی آسمان آبی در ارتباط باشید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 18 مهر 1397ساعت 2:18  توسط rasoul soofi 

مزرعه عمودی راه حلی معجزه آسا برای امنیت غذایی

در اسکاتلند، دومین کشور بزرگ بریتانیای کبیر، یک شرکت از آنچه که اظهار داشته پرده برداری کرد، اما در واقع بهتر است بگوییم مزرعه عمودی و از لحاظ فنی پیشرفته ترین مزرعه در جهان است، این مزرعه با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی های قدرتمند طراحی شده است، به گونه ای که در این مزرعه 50 درصد از انرژی و به میزان 80 درصد از هزینه ها کاهش یافته که با این حال نسبت به دیگر گلخانه های سنتی میتواند 200 درصد بیشتر محصول تولید کند.

کنترل سیستم و آب و هوا در این مجموعه توانسته با به حداقل رساندن استفاده از آب برای کشت محصولات و طراحی ساختمان این مجموعه از روشنایی مصنوعی استفاده نماید و کاملا در این زمینه موفق بوده اند.

این شرکت ادعا دارد که تا سال 2050 تولید مواد غذایی باید در حدود 70 درصد در کشورهای توسعه یافته و 100 درصد در کشور های درحال توسعه افزایش یابد، کارشناسان این مجموعه با این روش معتتقد هستند در زمینه کشاورزی میتوانند آفریقا را متحول کنند و یا کشوری مانند انگلستان که از 72 درصد از زمین های خود برای  کشاورزی استفاده می کند و تنها نیمی از آن را محصول بدست می آورد هم می توان تحولی بزرگ ایجاد کرد.

کشاورزی شهری  فرصتی منحصر به فرد است و میتوان با رشد و توسعه این نوع زمین ها سفرهای مواد غذایی را به حداقل رساند، به طور مثال در مزارع سنتی انگستان برای رشد سبزیجات در هر متر مربع 3500 کیلو وات انرژی در سال مصرف میشود اما در مزرعه عمودی با کنترل آب و هوا تنها در هر متر مربع 250 کیلو وات در سال انرژی مصرف میشود که این یعنی 98 درصد کاهش مصرف انرژی به علت روشنایی مصنوعی و کنترل آب و هوا است.

جهان نیاز به تولید مواد غذایی بیشتر و همچنین نیاز به کاهش مصرف انرژی دارد.


جهت مشاهده و مطالعه اخبار بیشتر، میتوانید به وبسایت رسمی آژانس مسافرتی آسمان آبی مراجعه نمایید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 18 مهر 1397ساعت 2:05  توسط rasoul soofi 

بارش شهاب سنگ دوشنبه 8 اکتبر

سالانه در این تاریخ میتوانید شاهد بارش شهاب سنگ باشید، اگر چه ساکنین دراکونید در سال 2015 شاهد بارش بهترین و هیجان انگیز ترین نوع شهاب سنگ ها در این منطقه بودند، طی آخرین خبر بدست آمده در روز دوشنبه تاریخ 8 اکتبر (16مهر) گردشگران و ستاره شناسان خودشان را به اواسط اقیانوس اطلس، شمال شرقی ایالات متحده آمریکا و مناطق دریایی شرق کانادا می رسانند، تا شاهد عبور شهاب سنگ های عظیمی باشند که از آسمان این مناطق عبور میکنند. تصویر زیر مربوط به سین پارکر میباشد که در آریزونا با دوچرخه ماهواره ای خود ثبت کرد. بارش شهاب سنگ در روز دوشنبه 8 اکتبر یکی از جذاب ترین خبرهایی است که هر آدمی را شگفت رده می کند.



اگر چه شهاب سنگ ها بهترین نمایششان در آسمان در تاریخ 21 اکتبر است اما شهاب سنگ هایی که در تاریخ 8 اکتبر از آسمان عبور میکنند از درخشش بیشتری برخوردارند و خیره کننده اند، این پدیده آسمانی سالانه تعداد زیادی از گردشگران و توریست های تورهای مختلف را به خود جذب میکند. 

جهت مطالعه و اطلاع از اخبار گردشگری بیشتر، میتوانید به وبسایت آژانس آسمان آبی مراجعه نمایید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 18 مهر 1397ساعت 1:32  توسط rasoul soofi 

فستیوال موسیقی الکترونیک BAO

شش قرن پیش یک کاوشگر چینی، برای جستجوی گنج و ثروت، هفت سفر خود به خاورمیانه را آغاز کرد، اما آنچه که این سفرها برای او برجای گذاشت، چیزی جز فرهنگ هایی مبهم و رمز آلود نبود، اما از این سفرها احترامی بوجود آمد که پلی بود میان شرق دور و خاورمیانه، که تا امروز این پیوند ایجاد شده باقی مانده است.
اکنون بعد از شش قرن زمان آن رسیده است که دوباره پلی میان ملل های گوناگون ایجاد شود و آژانس مسافرتی آسمان آبی برای شما توضیحات بیشتری را در این باره آماده کرده است ، پس با ما همراه باشید. بهتر است یک سفر جدید و هیجان انگیز داشته باشیم به اولین جشنواره BAO، این یک فستیوال موسیقی الکترونیک است که در طی دو روز در هتل میدان دبی با هماهنگی و نور پردازی آسمان این شهر دو روز متوالی را جشن خواهند گرفت، این جشن با حضور یک گروه بین المللی عظیم متشکل از صد دی جی از بهترین های جهان گرد هم خواهند آمد، قهرمانان موسیقی جهان به پاس قدردانی از عظمت گذشتگان جشنی بزرگ خواهند گرفت و از مردم تمامی ملل های مختلف برای حضور به این رویداد دعوت می نمایند.

◄ تاریخ برگزاری فستیوال 29 و 30 نوامبر 2018 (8و9آذر ماه97)می باشد►

+ نوشته شده در  چهارشنبه 18 مهر 1397ساعت 1:15  توسط rasoul soofi 

شهر جده از نگاهی دیگر

شهر جده واقع در غرب کشور عربستان سعودی می باشد که به عبارتی آن را عروس دریای سرخ نیز می نامند، پایتخت اقتصادی و گردشگری عربستان می باشد.
فرانک گاردنر در سفر اخیر خود به شهر جده نوشت: من جده را به عنوان محبوب ترین شهر عرب توصیف میکنم. تا به امروز شهر جده را از نگاهی دیگر دیده اید؟
او گفت این شهر به عنوان یک بندر تجاری دریایی در دریای سرخ است که همانند آن در هیچ کجای عربستان نیست. در پیچ و تاب خیابان های این شهر، پیشخوان های قدیمی، هر زبان و هر گویشی را می شنوید البته که این شهر نسبت به سال 1980 کمی تغییر کرده از زیبایی بازارهای رنگارنگ گرفته تا قدم زدن در بلوار های شمالی این شهر در هنگام غروب آفتاب، زمانی که آفتاب پایین میرود، پایین و پایین تر، آری جده پر از زیبایی است، اکثر توریست ها به این شهر می آیند تا از یک غواصی بی نظیر لذت ببرند، دوچرخه سواری حالی دگر دارد وقتی نسیم گرم بر صورتم مینشست، لذتی غیر منتظره بود. و صدای موسیقی از خواننده مشهور باب مارلی، صدها گردشگر علاقه مند به ماشین های ورزشی، اینجا جده است شهری با گویش های گوناگون، اگر به این شهر سفر کردید، از سوق العلاوی، موزه شهر تمدن و برج جده دیدن کنید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 17 مهر 1397ساعت 21:05  توسط rasoul soofi 

شگفتی های توکیو

توکیو یک شهر پر سر و صدا است، شاید اگر شما به این شهر سفر کردید و یک گردشگر باشید، این حجم از سر و صدا برایتان غیر معمول باشد، ساکنین این شهر هم در میان شلوغی ها و رنگارنگ نورهای نئون، احتیاج به آرامش پیدا می کنند، دلشان سکوتی می خواهد سرشار از انرژی های مثبت، در این بین، توکیو معابد و زیارتگاه هایی دارد که از این سکوت برخورداند، باغ هایی بسیار بزرگ برای پناه دادن به جمعیتی که از حجم شلوغی ها و کار خسته شده اند و اندکی احتیاج به آرامش دارند، برای مثال باغ Edo متعلق به یک افسر فئودالی که در آن رودی در جریان است که از دریا سرچشمه گرفته، چترهای رنگارنگ، یک سالن بزرگ با شکوفه های گیلاس، از بهار میگویم... اگر چه پاییز حال دیگری به رنگ و روی درختان باغ Edo میدهد، برگهای نارنجی، قرمز و طلایی، شکوفه های آلو که در اواخر زمستان خود نمایی می کنند. شگفتی های توکیو بسیار است که در این مطلب با بخش کوچکی از آن آشنا می شویم.

توکیو یک محل شگفت انگیز برای خرید کردن است، گردشگران زیادی به این شهر می آیند تا از فروشگاه های لباس دیدن کنند فروشگاه هایی بزرگ، با  لباس هایی که به وسیله طراحان سرد، امپرسیون ها گرفته تا لوازم آرایشی محصول مورد توجه شان را خریداری کنند، لباس های زنانه مدرن ژاپنی، لباس های مارک توکیو، از طراحان محلی تا طراحان درحال ظهور و ... که به جرأت می توان گفت راه رفتن در خیابان های این شهر هرگز خسته کننده نیست.

از Shinjuku میخواهم بگویم، جایی که در آن باید مقیاس و جنون آور شهر توکیو را درک کنید، ساختمانی که در آن چند پلت فرم برای مشاهده نمای شهر در طبقه 45 ساختمانی به طول 202 متر ساخته شده، پیشنهاد میکنم در یک روز روشن و آفتابی به بالای این ساختمان بروید تا بتوانید کوه فوجی را مشاهده کنید.

یک وعده غذایی ارزان، ارزان اما رنگی، باور این همه تنوع و زیبایی در رنگارنگی غذاها سخت است، کمی بیشتر به غذاها نگاه کنید، چرا که آنان معتقد هستند باید چشمانتان را هم سیر کنید، یک غذای مخصوص، ظرف کاسه برنج که بالای آن سسیمینی قرار داده شده مقداری از آن را بردارید در سس بزنید و سپس میل کنید، طمع واقعی زندگی را چشیده اید..! و سپس سوپ میسو و کمی ترشیجات، آری طمع و شکل غذاها در توکیو به گونه ای شگفت آور است، کیفیت و قیمت برای مشتریان بسیار مهم است.

انگار داشت از خاطرم میرفت، خوردن سوشی در توکیو، تجربه ای متفاوت است، از رستوران Roppo Sushi واقع در نزدیکی ایستگاه مترو Jinbocho، میتوانید آشپزها را در هنگامی که منتظر آماده شدن غذایتان هستید که غذای شمارا آماده می کنند تماشا کنید، سوشی هایی خوشمزه که ترشی خاصی در مزه طعم عالی ها این غذا خواهی یافت.

+ نوشته شده در  سه شنبه 17 مهر 1397ساعت 20:57  توسط rasoul soofi 

کلیساهای قدیمی در گوا

از جاذبه های گردشگری هند می توان به شهر گوا اشاره کرد. شهری زیبا که چندین ساحل دارد. البته کلیساهای قدیمی گوا  از مهم ترین میراث جهانی در یونسکو هستند که در منطقه گوا می باشند. و به عنوان پایتخت قدیمی گوا در زمان سیطره پرتغالی ها شناخته می شد. این شهر دارای چندین کلیسای زیبا و قدیمی است که در ادامه برخی از آن ها را نام می بریم. با آژانس مسافرتی آسمان آبی همراه باشید.
یکی از این کلیسا ها باسیلیکا است که به دلیل حفظ میراث سن فرانسیس ژانویه بسیار معروف است و عموما اعتقاد دارند که او نگهبان گوا می باشد. با ورود به این کلیسا حس می کنید که در دوران پرتغالی ها هستید!

 

 کلیسای سن کاجتان

این کلیسا 10 کیلومتر با ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا و ۲۷ کیلومتری از ایستگاه راه آهن واسکودوگاما قرار دارد و روبه روی یک مسجد جامع است. و طراحی اولیه این قصر سلطنتی از سن پتر در رم گرفته شده است. کلیسای سن کاجتان، تنها کلیسای گنبدی باقی مانده درگوا است که توسط راهبان ایتالیایی بنا شد.

 

دیر آگوستین

در فاصله ۸ کیلومتری از ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا، ۲۷ کیلومتری از ایستگاه راه آهن واسکودوگاما و ۲۳ کیلومتری ماپوسا قرار دارد. یکی از مکان های گردشگری گوا است. این مکان بخشی از محل میراث جهانی یونسکو است. کلیساها و دیرهایاین کلیسا هشت نمازخانه با تزئینات زیاد و چهار محراب و دیر با اتاق های بسیار دارد. امروزه می توان ویرانه های آن را اطراف برج دید. ویرانه های کلیسای سن آگوستین که جاذبه گردشگری بسیار معروف و یکی از تماشایی ترین آثار تاریخی در گوا است.

کلیسای سن فرانسیس

در فاصله ۹٫۲ کیلومتری از ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا، ۲۷ کیلومتری ایستگاه راه آهن واسکودوگاما و ۲۲ کیلومتری ماپوسا، کلیسای سن فرانسیس نزدیک کلیسای جامع قرار دارد. یکی از اصلی ترین مکان های گردشگری گوا می باشد که بسیاری از مسافران تور هند را به سمت خود می کشاند. نمای جنوبی کلیسا، سالنی با سه نمازخانه در دو طرف، یک محل کر در طبقه اول، یک محراب اصلی و دو محراب دیگر دارد. برج ناقوس و مکان ظروف مقدس در شمال محراب اصلی هستند که امروزه مشاهده می کنید ساختمان موزه باستان شناسی در واقع ادامه دیر کلیسا است.

جهت اطلاع از قیمت تور گوا می توانید به وبسایت آژانس آسمان آبی مراجعه نمایید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 3 مهر 1397ساعت 13:20  توسط rasoul soofi 

غواصی در هند

یکی از هیجان انگیز ترین کارهایی که می توان چه در کشور خود و چه در مسافرت انجام داد، غواصی است. غواصی یکی از لذت بخش ترین و در عین حال آرامش دهنده ترین کارها است زیرا با دنیای زیر آب کاملا آشنا می شوید و می توانید جانوران آبزی و گیاهان را مشاهده کنید. حتی می توان گفت وارد دنیای جدیدی می شوید. یکی از کشورهایی که به این امر می پردازد هند است. درست است که هند با جمعیت فراوانش رتبه دوم در جهان را دارد اما با جزایر و سواحلی که دارد برای تفریح و گشت گذار خدمات فراوانی را به گردشگران تور هند ارائه می دهد. با آژانس مسافرتی آسمان آبی همراه باشید تا چندین مکان مناسب برای غواصی در هند را به شما پیشنهاد دهیم.

 

جزیره هولاک، آندامان و نیکوبار

از مهم ترین علت سفر به جزیره هولاک غواصی در آب های حیرت انگیز آن است. فصل ایده آل برای رفتن به آندامان از آوریل تا دسامبر است. در آب های این جزیره جانوران آبزی بسیاری وجود دارد که آن را بهشتی برای بازدید کنندگان  و غواصان کرده است. از دیگر جاذبه های گردشگری معروف برای غواصی در ناحیه آندامان، جزیره بیل و ساحل فیل می باشند.

جزیره کدمات، لاکشادویپ

از دیدن جانورانی مثل سفره ماهی، خرچنگ،  لاک پشت های مختلف،  انواع صخره های مرجانی و ماهی ها در آب های جزیره لاکشادویپ بهره مند شوید. جزیره که مشهور به داشتن سواحل سفید و آب های زلال است. بهترین فصل غواصی در این جزیره بین نوامبر تا مارس است، پس اگر به دنبال جایی خاص برای غواصی ای خاطره انگیز هستید برای سفر به گوا آماده شده و به جزیره کدمات بروید. جزایر بانگارام و آگاتی هم برای فعالیت های غواصی بسیار مناسب هستند.

 

جزیره نترانی، ایالت کارناتاکا

قلب غواصی هند، در شهر گوا می باشد، جزیره نترانی که مناظری حیرت انگیز از موجودات آبزی و ماهی های مختلف  را به نمایش گذاشته است و در زلالی آب نیز می توان شاهد تمام موجودات درون آب بود. بهترین زمان برای سفر به آن از اکتبر تا آوریل است و غواصی در این منطقه خالی از لطف نیست و اکثر کسانی که با تور گوا سفر کرده اند از غواصی در این آب ها بی نصیب نمانده اند.

ساحل تارکارلی، ایالت مهاراشترا

فصل غواصی در ساحل تارکارلی از اکتبر تا مارس است و همه فعالیت های آبی در این محل از ساعت 9 صبح شروع و تا ساعت 4 عصر ادامه دارد. ساحل تارکارلی که در منطقه سیندهودورگ ایالت مهاراشترا قرار دارد یکی از جذاب ترین مکان های غواصی در هند و محلی عالی برای رو به رو شدن با موجودات آبزی حیرت آور است. دلفین، نهنگ، گیاهان استوایی رنگارنگ و ماهی ها در آب های زلال آن زندگی می کنند و به همین دلیل است که افراد زیادی از سراسر هند برای غواصی به این محل می آیند.

آراویندز وال(Aravinds wall)، شهر پوندیچری

از دیگر مناطق جالب برای غواصی آراویندز وال است که در طول غواصی در آب های آن موجوداتی از قبیل وال، شیر ماهی، مار ماهی، سفره ماهی و مارهای آبی را مشاهده خواهید کرد. بهترین زمان برای غواصی دراین محل از ژانویه تا ژوئن و اواخر سپتامبر تا نوامبر است. پیشنهاد می شود در سفر به هند حتما به غواصی در یکی از مکان هایی که توضیح داده شده سفر کنید و لذت ببرید.

برای رزرو تور گوا همین الان اقدام کنید تا بتوانید از غواصی در پاییز را در آب های نیلگون و گرم گوا تجربه نمایید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 3 مهر 1397ساعت 13:10  توسط rasoul soofi 

تفریحات آبی گوا

تفریحات آبی گوا

گوا با وجود جاذبه های گردشگری هند یکی از زیبا ترین و هیجان انگیز ترین شهر های این کشور است و طرفداران بسیار زیادی دارد. وجود سواحل زیبا که اگر حتی یک بار آن را تجربه کرده باشید محال است که نخواهید دوباره به گوا سفر کنید. تفریحات آبی در گوا واقعا شگفت انگیز است و با وجود آبهای زلال و سواحل شنی و ماسه های طلایی برای ورزش های آبی بسیار مناسب است و مسافران تور گوا پاییز 97 می توانند بهره مند شوند. با آژانس مسافرتی آسمان آبی همراه باشید تا در ادامه به جزییات تفریحات آبی در گوا بپردازیم و اماکن مختلف آن را معرفی کنیم.

نی بوردینگ

برای انجام نی بوردینگ بر روی یک تخته با زانو می نشینید و به کمک قایق موتوری بر روی آب ها کشیده می شوید و این یکی از هیجان انگیزترین و بهترین تفریحات آبی در گوا محسوب می شود که بدون در نظر گرفتن شرایط سنی، می توان این تفریح را انجام داد. البته که معمولا بزرگسالان در پی این تفریح هستند. بهترین مکان برای آن سواحل تفریحی گوا، ساحل کندولیم، ساحل موبور و ساحل راجباگا می باشد.

 

ویک بوردینگ

این ورزش هم مانند ورزش قبلی است فقط با این تفاوت که در ویک بوردینگ به جای نشستن بر روی تخته باید روی آن ایستاد و نیازی نیست که بر روی تعادل زیادی تمرکز کنید. معمولا این ورزش را در حد فاصل ماه اکتبر تا می  (مهر تا اردیبهشت) انجام می دهند و مانند نی بوردینگ و  بهترین مکان برای انجام این کار ساحل کندولیم، ساحل مابور و ساحل راجباگا می باشد.

قایق سواری و کایاکینگ
برای قایق سواری روی آب های بسیار زلال در گوا و پارو زدن در میان جنگل های کرنا، تالاب ها و خلیج های کوچک کایاکینگ را به شما مسافران تور گوا پیشنهاد می کنیم! کایاکینگ یکی از مفرح ترین تفریحات آبی در گوا است و بهترین زمان برای آن اکتبر تا می (مهر تا اردیبهشت) است. برای انجام کایاکینگ می توانید به ساحل پالولم، ساحل دونا پائولا و ساحل هولانت بروید. این قایق ها گنجایش دو نفر را دارند قایق ها دارای دو صندلی جلو و عقب هستند.

باد سواری

این ورزش هیجایی و جالب تلفیقی از دو حرکت موج سواری و بادبان رانی است و  برای انجام آن بر روی تخته ای می ایستید و بادی که به بادبان می خورد باعث حرکت شما می شود. برای انجام این ورزش بهترین زمان ژانویه تا مارس (دی تا اسفند) و بهترین مکان ساحل دونا پائولا، ساحل بوگمالو، ساحل باگا می باشد. پیشنهاد می کنیم اگر قرار است به سراغ این تفریح آبی بروید صبح زود را انتخاب کنید زیرا نسیم دریا ملایم تر است و هم چنین ترجیحا در روزهای بارانی برای این ورزش به دریا نروید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 3 مهر 1397ساعت 13:02  توسط rasoul soofi 

موزه پرنس ویلز گوا

در بین سالهای ۱۹۰۴ و ۱۹۱۴، موزه پرنس ویلز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری هند بنا شد که با عظمت و شکوه و آثاری به یاد ماندنی و تاریخی خود از گردشگران و مسافران تور هند پذیرش می کند.البته در اثنای جنگ جهانی اول به‌عنوان بیمارستان استفاده می شد. این آثار قابل توجه از دوران های مختلف تاریخ و هنر هند به همراه نمونه هایی از حیات وحش و آبزیان هندوستان می باشد. این موزه در میانه باغی زیبا و چشمگیر افتتاح شد و بعد از ورود پرنس ولز در سال 1905 میلادی به هند، موزه پرنس ویلز نامیده شد. موزه پرنس ویلز گوا مجموعه ای از اشیاء باارزش قدیمی از دوران‌های مختلف تاریخ و هنر هند ، به همراه نمونه‌هایی از حیات وحش و آبزیان کشور پهناور هندوستان است.موزه پرنس ویلز بمبئی به لحاظ معماری بنا به سبک گوتیک و از سنگ بازالت ساخته شده‌است. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تور گوا پاییز 97 و خدمات آن ها با آژانس مسافرتی آسمان آبی تماس حاصل فرمایید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 3 مهر 1397ساعت 12:49  توسط rasoul soofi 

قلعه چاپورا گوا Chapora Fort

قلعه چاپورا  Chapora Fort در ۱۰ کیلومتری شهر ماپوساMapusa  در بخشی از ایالت گوا واقع شده است و از این قلعه به عنوان برج دیدبانی برای مشاهد دشمنان استفاده می شده است.قبل از اشغال گوا به دست پرتغالیها، این محل جایگاه دژ عادل‌شاهیان بود، عادل‌شاهیان ایرانی‌تبار بودند و به عبارتی نام این قلعه بر گرفته از نام شاهپورا(Shahpura)  است. در طول قرون 17 و  18میلادی دژ چاپورا در بین شاهان محلی هند و پرتغالیها دست به دست چرخیده است.در داخل قلعه چاپورا گواکلیسایی بوده که امروزه دیگر اثری از آن وجود ندارد. دروازۀ ورودی هم بسیار باریک و تنگ ساخته شده است و به نظر می‌سد روی هر طرف از چهارسوی آن توپهای جنگی قرار داشته که البته امروزه اثری از آنها نیست.

تمام دیوارهای دژ چاپورا گیاهان هرزه روییده‌ که متاسفانه تهدیدی جدی برای دیوارها محسوب می شوند. در دژ چاپورا نقش و نگار، کتیبه یا نمادهای دیگر دیده نمی شود و فقط در بخشی از دیوار بیرونی دو چلیپا روی سنگ حکاکی شده، اما برجهای دیده‌بانی آن بسیار مورد توجه است.این قلعه که یکی از جاذبه های گردشگری گوا هند است در میان توریستها محبوبت زیادی دارد چراکه صحنه‌هایی از یکی از فیلمهای بالیوودی به نام (Dil chahta Hai) در این محل انجام شده است. چنانچه مسافر تور گوا پاییز 97 هستید، پیشنهاد می کنیم از این قلعه دیدن نمایید. 

+ نوشته شده در  سه شنبه 3 مهر 1397ساعت 12:42  توسط rasoul soofi 

قلعه آلورنا Alorna Fort

قلعه آلورنا Aloa Fort  در قرن هفدهم میلادی به دست ت بونسلس ساوانتوادی  ساخته شده که در 30 کیلومتری شهر تاریخی ماپوسا واقع شده است و از جاذبه های گردشگری گوا به شمار می رود.
قلعه آلورنا گوا  از سوی مهاجمان بمبئی، لشگرکشیهای متعددی را در طول تاریخ پر فراز و نشیب به خود دیده است. بر فراز برج های این قلعه چشم اندازی بسیار دیدنی و زیبا از رودها و زمینهای سرسبز قابل مشاهده است که گردشگران زیادی را برای دیدن این دژ و چشم انداز اطراف به سوی خود می کشاند.

در گذشته به این اثر تاریخی ارزشمند اهمیت زیادی داده نمی شد اما در پی سالهای متوالی، این قلعه تاریخی قدیمی مورد بازسازی و مرمرت قرار گرفته و به شکل جدیدی تغییر یافته است. هر چند که اخیر این دژ مورد تعمییر قرار گرفته ولی با استانداردهای لازم یک بنای تاریخی تطابق زیادی ندارد.

شما می توانید با رزرو تور گوا پاییز 97 برای پاییز خود برنامه فوق العاده ای را رقم بزنید، برای رزرو تور خود با همکاران ما در آژانس آسمان آبی و یا از طریق وبسایت اقدام نمایید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 3 مهر 1397ساعت 12:33  توسط rasoul soofi 

کلیسای بوم ژیزوس

کلیسای بوم ژیزوس گوا (Basilica of Bom Jesus goa) که به کلیسای زاویر مقدس نیز شهرت دارد. جسد مومیایی زاویر مقدس، اولین مبلغ مسیحیت در این کلیسای قرار دارد. سنگ بنای این کلیسای در  از سال ۱۵۹۴ میلادی آغاز شده و در سال  ۱۶۰۵به اتمام رسید.پیکر مومیایی شده زاویر مقدس مُبلغ اسپانیایی در  یک تابوت شیشه ای و روی یک طاق بلند قرار دارد.

فرانسیس زاویر مقدس در سال ۱۵۴۲ وارد گوا شد و به مدت ۱۰ سال در این شهر زندگی کرد و طی این ۱۰ سال به کشورهای دیگر مانند ژاپن، مالزی، اندونزی و سری لانکا نیز سفر کرد. او در راه رسیدن به چین، بیمار شد و در دسامبر ۱۵۵۲ در یک جزیره از دنیا رفت. فرانسیس قبل از مرگش وصیت کرده بود در هر کجای دنیا که فوت کرد، پیکرش را در گوا به خاک بسپارند.  بعد از گذشت چهار ماه از مرگ او،تابوت او را گوشودند و با جسد دست نخورده وی مواجه شدند.

 نکته جالب در مورد این مومیایی این است که بر اساس اعتقاد مردم محلی گوا، جسد فرانسیس مومیایی نشده و به شکل طبیعی خود از پوسیدگی حفظ شده است. هر 10 سال یکبار نیز قبر وی را می گشایند تا توریستها، جسد مومیایی را از نزدیک ببینند. این کلیسا با معماری خارق العاده اش از جاذبه های گردشگری گوا به شمار میرود.

جهت اطلاع از قیمت تور گوا پاییز 97 می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی آسمان آبی ارتباط برقرار نمایید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 3 مهر 1397ساعت 12:24  توسط rasoul soofi 

مجسمه بودای بزرگ ساموئی

در منطقه کو سامویی کشور تایلند در قسمت شمال شرقی آن یک جزیره ی کوچک صخره ای موجود می باشد که در آن یک معبد بودای عظیم واقع شده است که در بین  اهالی این منطقه به نام معبد Wat Phra Yai شناخته شده است. همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا با این معبد بیشتر آشنا شوید.

درون معبد Wat Phra Yai مجسمه ای بودایی موجود است  که سال 1972 میلادی ساخته شده که طول آن به 12 متر می رسد و امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری سامویی  و کشور تایلند تبدیل شده که محبوبیت بالایی هم نزد مردم دارد. از نظر موقعیت جغرافیایی معبد Wat Phra Yai در جزیره ای به اسم Koh Faan که با یک جاده به جزیره اصلی ساموئی متصل می شود و حدوداً در 7ونیم  کیلومتری ساحل چاونگ قرار دارد . از مسافت دور حتی شعاع چند کیلومتری معبد هم می توانید بودای بزرگ را مشاهده کنید و از نخستین مجسمه هایی است  که مسافران تور ساموئی  درون هواپیما از بالا مشاهده می کنند.

مجسمه بودای بزرگ ساموئی به حالت نشسته ساخته شده است که بیانگر روشنفکری  و مقاومت، حفظ آرامش و استقامت در برابر وسوه ها و گناه می باشد، طوری که کف دست چپ به بالا روی پا و دست راست به طرف پایین روی زانو است که انگشتان هم به طرف زمین است ،  به این حالت نشستن Mara می گویند. در اطراف پایه این مجسمه ، فضایی است که در آن دکه های فروش طلسم و کالای مذهبی، پوشاک و سوغاتی های و غذاخوریهای این منطقه قرار دارند.

از جاذبه های دیدنی این معبد در ساموئی ، مراسم و آیین های مردم محلی آن است که ، روزانه به مجسمه بودا میوه و گل هدیه می دهند و عود روشن میکنند و  برای گردشگران و مسافران تور تایلند مشاهده فرهنگ و آیین های مذهبی بسیار جالب است. در این معبد بازدید کنندگان می توانند از روی سکوی بودا ، منظره زیبای ساحل و دریا نیز مشاهده کنند و همچنین در تاریکی شب مجسمه را با نور چراغهای طلایی روشن میکنند که تصویری تماشایی و زیبا ایجاد میکند. 

+ نوشته شده در  يکشنبه 1 مهر 1397ساعت 21:14  توسط rasoul soofi 

صخره های پدربزرگ و مادربزرگ ساموئی

تایلند کشوری است که در طول سال میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان می باشد و دارای جاذبه های گردشگری خاص خود است از همین رو گردشگران در لیست  سفرهایی که رفته اند ، بدون شک اسم تایلند را می توانید ببنید. جزیره های زیادی در تایلند وجود دارد که از زیباترین آن ها می توان سامویی را نام برد که انتخاب بسیاری ازتوریستها و مسافران تور لحظه آخری تایلند می باشد. در ادامه همراه آرزوی آسمان آبی باشید تا با یکی از دیدنی های سامویی آشنا شویم.

افرادی که به تور تایلند سفر می کنند می توانند در ساموئی از تفریحات و جاذبه هایی که دارد نهایت استفاده  را ببرند و لحظاتی شادی را تجربه کنند. یکی از جاذبه های گردشگری سامویی صخره های پدربزرگ و مادربزرگ ساموئی  است که بسیار زیباست و از مکان های پر بازدید بشمار می آید و در سال توریستهای زیادی را به سمت خود می کشاند. این صخره ها در قسمت شرقی ساموئی و ساحل لامای واقع شده است.

داستان های زیادی درباره ی صخره های پدربزرگ و مادربزرگ سامویی وجو دارد، نقل شده که  مردی با همسر و پسرش زندگی میکرد که تصمیم میگیرد برای فرزندش زن بگیرد و مجبور می شوند به شهری دیگری بروند که در حین سفر با طوفانی شدن دریا در بین امواج های گیر افتاده و غرق می شوند ، طبق عقاید بومیان ساکن در سامویی ، پدربزرگ و مادربزرگ پس از فوتشان به این دو صخره تبدیل می شوند.  صخره های پدربزرگ و مادربزرگ  دارای یک آرامش عجیبی است که مسافران تور سامویی با رفتن به این مکان لذت کافی میبرند و لحظاتی به یادماندنی برایشان رقم می خورد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 1 مهر 1397ساعت 20:58  توسط rasoul soofi 

باغ بودای مخفی ساموئی

باغ بودای مخفی سامویی، در بالای تپه‌هایی در مناطق داخلی سامویی پنهان شده و مناظری جادویی را پیش چشم مسافران تور تایلند پاییز 97 قرار می دهد. در این باغ مجموعه‌ای غیر عادی از مجسمه‌ها در میان جنگلی انبوه و سرسبز جای گرفته‌اند و این باغ‌ها توسط یک باغدار پیر اهل سامویی خلق شده‌اند. Nim Thongsuk در سال 1976 شروع به قرار دادن چندین مجسمه و معبد در اطراف زمین خانوادگی خود کرد. مجسمه‌های موجود در باغ، شامل مجسمه‌ حیوانات، خدایان و انسان‌ها در حالت‌های مختلف می باشد. باغ بودای مخفی در منطقه‌ای دور از ساحل در سامویی و در شمال غرب ساحل لامای قرار گرفته است.

باغ بودای مخفی ساموئی را همچنین با نام باغ بهشت یا باغ جادویی می‌شناسند. سازنده باغ یعنی Khun Nim در سال‌هایی که روی باغ کار می‌کرد، به عنوان یک باغدار خلاق در کاشت دوریان شناخته می‌شد، کسی که کمک کرده بود سامویی برای این میوه محبوب و مورد علاقه، مشهور شود. در زمان بازنشستگی او، درهای باغ به روی عموم و همچنین مسافران تور سامویی باز بود. او تیمی را تشکیل داد تا باغ را توسعه دهند و مجسمه‌های بیشتری را بر اساس داستان‌های فولکلور بودایی بسازند و داخل غار قرار دهند. هر مجسمه‌ای که در این باغ می‌بینید داستانی برای بازگو کردن دارد. بسیاری از تایلندی‌ها افسانه و داستان اساطیری پشت هر کدام از آثار خیره‌کننده این باغ را می‌دانند. باغ بودای مخفی را همچنین با نام باغ بهشت یا باغ جادویی نیز می‌شناسند.

مسیرهای پر شیب و پله‌های بسیاری در زمین‌های باغ وجود دارند، در نتیجه گشت و گذار در باغ برای آنهایی که مشکلات و محدودیت‌های حرکتی دارند چالش‌برانگیز خواهد بود. هزینه ورودی برای بازدید از این باغ 80 بات تایلند می باشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 1 مهر 1397ساعت 20:47  توسط rasoul soofi 

باغ پروانه ساموئی

باغ پروانه ها، در گوشه جنوب شرقی جزیره ساموئی بر روی یک سراشیبی ملایم جنگلی با گلهای عجیب و روشن واقع گردیده است که بر فراز این گلها صدها پروانه در حال پرواز هستند و منظره ای جادویی را پدید آورده اند. بازدید از این باغ برای دوستداران پروانه بسیار مناسب و هیجان انگیز می باشد. برای علاقه مندان نیز موزه حشرات و همچنین یک موزه زنبور عسل وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید. در ادامه همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

 

 

باغ پروانه ساموئی شبیه به باغی بزرگ با فضای باز است اما در واقع به وسیله توری بسته شده است که به پروانه ها این اجازه را می دهد تا به صورت آزادانه پرواز کنند اما هرگز از فضای تعیین شده خارج نشوند. کارکنان با گذاشتن غذای مورد علاقه پروانه ها مانند موز و گلهای قرمز باعث دوری آنها از توری ها می شوند. در این باغ می توان ۵۲۰ گونه از پروانه های تایلند را مشاهده کرد و با مراحل مختلف زندگی آنها آشنا شد.

این باغ هرروز از ساعت 8:30 تا 17:30 برای بازدید عموم باز می باشد.

جهت اطلاع از قیمت تور ترکیبی تایلند می توانید به سایت آژانس آسمان آبی مراجعه نمایید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 1 مهر 1397ساعت 20:31  توسط rasoul soofi 

بتکده لایم سور پاگودا ساموئی

بتکده لایم سور پاگودا، یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده جزیره سامویی است که در ساحل جنوب غربی سامویی و در انتهای ساحل سنگی بنگ کئو واقع شده است. این بتکده ظاهر درخشان و طلایی دارد که در زیر نور خورشید نمایی زیبا ایجاد می کند. در واقع بتکده از طلا نیست اما از کاشی های زرد رنگ ساخته شده است که از دوردست ها ظاهری طلایی به خود می گیرد. بتکده لایم سور پاگودا ساموئی در ورودی خود دارای دو مجسمه غول پیکر و زیبا می باشد که این مجسمه ها شمشیرهای بزرگی در دست دارند.

در حدود فاصله یک صد متر از بتکده، یک ساختمان به نام سالن قایق خواهید دید که این ساختمان با دیوارهای شیشه ای از یک قایق کوچک محافظت می کند. درون این قایق، مومیایی راهبانی است که بت ها را ساخته اند و از آن قایق استفاده می کردند. به رغم موقعیت جغرافیایی معبد که در ساحل قرار گرفته است، لایم سور معبد فعالی برای عبادت است و مردم بودایی احترام خاصی برای آن قائل می باشند، در نتیجه اگر می خواهید به بازدید از این معبد زیبا بروید حتما لباس مناسب بپوشید. زمان بازدید از این معبد برای گردشگران تور تایلند بین ساعت 4:30 تا 5:30 عصر می باشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 1 مهر 1397ساعت 20:06  توسط rasoul soofi 

مجموعه کاخ پادشاهی بانکوک

کاخ بزرگ از دیدنی های شهر بانکوک است که وقتی به این شهر سفر می کنید باید از آن دیدن کرد وگرنه سفرتان کامل نمی شود.این کاخ از جاذبه های گردشگری تایلند است که بسیار معروف و جذاب است،ساخت  این کاخ به سال 1782 میلادی بر میگردد  که تا 150 سال محل اقامت پادشاهان و مقامات بوده است، این کاخ مانند یک بانوی پیر می باشد و دارای طراحی و معماری زیبایی است که در سال نظر بسیاری از گردشگران تور ارزان بانکوک را به سوی خود جلب می کند. در این کاخ وزارت جنگ و اداره های وابسته تایلند واقع شده است. در اطلاعات بیشتر همراه آسمان آبی باشید.
داخل مجموعه کاخ پادشاهی بانکوک ، ساختمان های مهمی مانند وات فرا کائو Wat Phra Kaew یا بودای زمردین قرار دارد که با اینکه کوچک هستند ولی از شکوه خاصی برخوردار هستند و مورد احترام هستند. اوایل هر سال در این کاخ لباسهای بودا عوض می شود که یکی از سنت های مهم است.
پادشاهان تایلند از قرن بیست به بعد دیگر در کاخ بزرگ زندگی نکردند اما این کاخ ها  برای جشن ها و مراسم تشریفاتی مورد استفاده قرار گرفته شد. کاخ بزرگ بانکوک، بسیار شبیه به کاخ‌های شهر آیوتایا  Ayutthaya، پایتخت قبلی سیام دارد. حیاط بیرونی کاخ، به ادارات دولتی مثل امور کشوری، نظامی و خزانه‌داری داده شده بود که پادشاه وقت، مستقیماً با آنها در ارتباط بود . حیاط یا صحن مرکزی نیز محل اقامت پادشاه بوده و در گذشته از تالار های آن برای انجام امور دولتی استفاده می کردند. 
با اینکه هیچ یک از اعضای خانواده های سلطنتی در حال حاضر حق سکونت در  بخش های مختلف این کاخ را ندارند اما همچنان درهای آن برای بازدید عموم بسته است. البته در سفر خود به این مکان تاریخی بانکوک توجه داشته باشید که قانون پوشش مناسب، بصورت سختگیرانه‌ای در این کاخ اعمال می‌شود. کاخ بزرگ و معبد بودای زمردین یکی از مکان های مقدس کشور تایلند محسوب می شود؛ به خاطر همین موضوع بازدیدکنندگان باید پوشش مناسبی داشته باشند تا اجازه ورود به آن را پیدا کنند. مردان باید شلوار بلند به همراه لباس آستین دار بپوشند لباس زنان نیز همانند مردان می باشد و نباید لباس هایی بپوشند که شانه یا قسمتی از بدنشان پیدا باشد. اگر لباس شما برای ورود نامناسب باشد در نزدیکی در ورودی به شما لباس‌های مناسبی خواهند داد که به تن کنید و خود را بپوشانید.شما می توانید در طول تور بانکوک خود، همه روزه از ساعت 8:30 تا ساعت 15:30 از کاخ دیدن کنید که بلیط آن برای بازدید از دو تالار Vimanmek و Abhisek حدوداً 500 بات می باشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 1 مهر 1397ساعت 19:53  توسط rasoul soofi